torsdag 26 november 2009

Dygnsrytm...

Kan vara bra att ha, men å andra sidan kan det vara värt att experimentera med motsatsen också ;) Motsatsen till dygnsrytm är... omg det finns inte ens ett ord! :o
Hm, undrar vad man ska säga att motsatsen till ett dygn är egentligen... förslag?

Anyway, vad har hänt sedan sist, bortsett från my lack of sleep... i söndags kväll kom vi hem från Åland. Och på vägen från båten och hem åt vi på McDonalds, vilket krossade mitt löfte om att inte göra det på tre månader ;) Men... bortsett från att Teriyaki-burgare inte finns i Sverige så är de andra hamburgarna godare än de var i Japan :p Fast det betyder inte att jag tänker göra McD till en vana nu, föredrar fortfarande Max om jag ska ha hamburgare :)

I måndags... hände inte mycket. I tisdags var jag på bio med mormor på kvällen :) Såg The Box. Den handlar kortfattat om att en familj - förälrar och en son - hittar en låda framför sin dörr, och sen får de (eller föräldrarna) instruktionen att om de öppnar lådan och trycker på knappen kommer de få en miljon dollar, och någon någonstans i världen kommer att dö.
Vill ni inte ha spoilers så sluta läsa ;) Eller hoppa över nästa stycke iallafall... nästa två

Det där var ungefär texten man läste på sf:s hemsida, men det var bara halva filmen. Och regissören var förresten samma som gjorde Donnie Darko, så man kanske kan tänka sig hurdan filmen var? ;) Lite övernaturlighet, och inte slutade det lyckligt heller... de tryckte på knappen, sen fick de nästa ultimatum: deras son förlorade syn och hörsel, och de hade alternativet att låta honom leva så resten av sitt liv, eller så skulle mannen döda sin fru, så skulle sonen få tillbaka sina sinnen. Så han dödade henne, och... tja, typ sista scenen man får se är att en annan familj får samma erbjudande, och även de trycker på knappen.
Med andra ord, man fick inget hopp om mänskligheten av filmen :s

Iofs är det rätt uppfriskande att se såna filmer också - som faktiskt inte slutar "och så levde de lyckliga i alla sina dagar". Man blir överraskad, allt man tog för givet blev liksom fel, så man börjar ifrågasätta sina antaganden. Vilket är rätt skönt :)


Så, moving on. Igår, onsdag, träffade jag Maria. Som vanligt, varje onsdag träffas vi ;) Bara blev så... är enkelt att komma ihåg ;)
Vi... tja, träffades i stan, gick till gamla stan, sen åkte vi hem till mig och skrev - även det som vanligt ;)

Och idag vaknade jag vid elva, hade fruktansvärt ont i huvudet, så jag kom inte upp ordentligt förrns hungern drev mig till köket vid halv fyra ;p Ovanligt dåligt, till och med för att vara jag. Och det innebär att jag inte kommer vara hungrig vid middagen, och inte kommer kunna sova i tid idag, så när jag ska upp i morgon och träffa Teresa kommer jag vara jättetrött, och inte hinna äta nåt innan jag åker... omg, världen kommer gå under!
Eller nåt X)
Kan vara att jag kommer somna tidigt och vakna för tidigt imorgon också, det är en ungefär lika vanlig reaktion på att sova för länge :p

Hmm... känns som jag inte är så bra på inlägg idag... vilket beror på att alla mina tankar avbryter varandra hela tiden. Hinner tänka en halv tanke innan nästa påbörjas, vilket gör det besvärligt att skriva :p

Så jag ska väl sluta med det nu. Lugna ner tankarna med ett sudoku eller nåt ;)

Hörs!

3 kommentarer:

Trollmor sa...

Motsats till dygnsrytm är för mig nattsudd, men det är en tolkningsfråga antar jag;)

Rutiner är bra, så onsdagar tycks vara en bra dag:)

Huvudvärk är mindra bra och kan rubba alla föresatser på en bra dag:(
Så trolla bort den och krya på dig:)

Kram:)

Unknown sa...

Motsatsen till dygnsrytm är kaos tror jag.

Tänk att jag fick förstöra ditt löfte :) Har du fler löften?

Sov gott.

mormor sa...

En lågmäld och kuslig film. Vi kom ju nästan fram till att det var en Gud (från olympen???) som kom ned till människorna för att kolla vår moral, rättskänsla och godhet. Vi blev inte godkända på någon punkt.
Han, Guden, kommer inte att satsa på oss. Han väjer en annan planet och andra "varelser".
Kram