söndag 6 december 2009

Jag har inte glömt

Jag är bara lat :p

Men, nu ska ni få veta vad som har hänt mig sedan sist... well, idag var jag och Teresa på Sci Fi-mässa i Älvsjö :D
Det var jätteroligt, fastän vi inte hade några pengar när vi var där inne, så vi kunde inte köpa några av de fantastiska sakerna de sålde ;) Men vi fick gå omkring och vara nördiga och fåniga och ha väldigt roligt :) Och nu vet vi att vi måste spara ännu mer pengar än tänkt tills vi går på Comic Con 2011 X) Nästan lite tur att vi ska gå då och inte nästa år, för då hade man ju inte haft några pengar alls.
Anyway. Efter mässan åkte vi hem till mig och åt lunch, och tittade lite på TV-serier (man kan inte få för mycket nördskap på en och samma gång), så nu har vi fått en ny TV-serie att älska ;) En ny brittisk, till och med, det är trevligt. Being Human heter den, handlar om ett spöke, en varulv och en vampyr som bor tillsammans ;) Det kan inte bli bättre X)

Och så har vi varit deprimerade över att Stargate Universe inte är bra :( De borde inte ha gjort en ny serie! Varför fortsatte de inte på Atlantis, den var ju bra! Universe är bara samma gamla historia om att "vi är på ett skepp och kan inte ta oss hem". Say Voyager? Lost in Space? Quantum Leap? Whatevs. Dåligt med fantasi tycker jag :(
Och inga intressanta karaktärer har de heller, ingen man verkligen gillar, och ingen känsla av att man bara måste se hur det går för dem. För min del får de gärna vara vilsna där ute på skeppet för resten av evigheten ;p

Ohwell... bitterness is... not good...


Vi går vidare... imorgon ska jag till tandläkaren halv åtta på morgonen! :'( Lid med mig! Det är tidigt, och vad ska jag sen göra med resten av dagen? Well... jag ska till arbetsförmedlingen klockan kvart över två. Suger. Har skrivit ett personligt brev, som jag ska ha med mig. Och så ska jag ha en lista på olika förlag jag kan tänka mig att jobba på. Och så ska jag försöka hitta exempel på arkiv där jag kan tänka mig att jobba. Hur sjutton ska jag kunna göra det egentligen? Come on... om jag kunde allt det här utan hjälp skulle jag inte vara hos arbetsförmedlingen ;\ Jag vet väl inte vilka arkiv som finns, eller hur de ser ut överhuvudtaget. Men det gör inte han heller... trist att han inte har nån koll på det jag är intresserad av...
Det märks att det här projektet jag är med i är rätt nytt, btw... eller det märks att han inte har nån erfarenhet att jobba med AS-människor, egentligen. Han förväntar sig att jag ska ta initiativ, att jag ska ha idéer, att jag ska bestämma saker på egen hand... och jag kan inte sånt. Jag är ju där för att jag inte kan ta initiativ, för att jag inte vet nånting alls om arbetsmarknaden...
Och så vill han ha in mig på en praktikplats. Och visst, praktikplats är ett bra sätt att få jobb, det vet jag med, men när jag inte har någon som helst annan inkomst (möjligen får jag det när jag väl har sökt aktivitetsersättning, men vem vet hur lång tid det tar att få det) så vill jag ju ha en lön. Det är ju därför jag letar arbete nu, för att jag behöver pengar.
Men på det här viset måste jag börja plugga till våren för att få någon inkomst, och om jag pluggar kommer jag inte orka med att jobba också. Det här är en ond cirkel.

Blä på det hela.

I fredags var jag på teater. Kvarteret Skatan, tillsammans med två av mina bröder och sex kusiner. Vi var bland de yngsta i publiken (men det är inte så konstigt, ungdomar går sällan på teater), men den var jättebra. Väldigt rolig, den gjorde parodi på äktenskap ;) Och lite grand på livet i allmänhet, man fick skratta väldigt mycket ;)


Och... vad annars har hänt. Förra lördagen var det julpyssel hos kusinerna i Skogås, det var jättekul :) Kände inte hälften av dem som var där, men Teresa var med, och det var trevligt :) Och jag gjorde typ femton smällkarameller, bara för att jag älskar smällkarameller och inte fått göra några på hur länge som helst känns det som ;) Så nu blir jag lycklig vid julgransplundringen när jag får massa godis :D


Och det var väl de intressantaste utplocken av den senaste veckan ;)
Nu är det tandläkare och arbetsförmedlingen imorgon, träffa Maria på onsdag, och sen anime-filmkväll med Teresa och Jessica på fredag :)

Hörs! Kanske lite snabbare nästa gång ;)

6 kommentarer:

Teza sa...

Bitterhet är förståeligt. Iaf i det här faller. Mutter. =(
Hihi, jag fick vara med massa i inlägget, det är kuligt. ;)
Hoppas du lyckades ta dig upp till tandläkaren, och lycka till på arbetsförmedlingen! Dum gubbe som inte har läst på om AS innan han börjar jobba. =)
Ses på fredag!

Unknown sa...

Hoppas det gick bra.
Jag tycker nog att arbetsförmedlaren verkar läst grundkursen. Men eftersom variationen när det gäller AS är ganska stor så måste han nog lära känna dina svagheter och styrkor, du är faktiskt unik. :)

trollmor sa...

Mycket har du hunnit med sedan sist och jag vet att du överlevde både tandläkaren och
arbetsförmedlingen:)
Bra gjort:)

Kram:)

trollmor sa...

Mycket har hänt sedan sist och jag vet att du överlevde både tandläkaren och arbetsförmedlingen:)
Bra gjort:)

Kram:)

trollmor igen sa...

Suck, varför blev det så här nu då??? Den första kommentaren blev ju inte pulicerad, utan den försvann bara:( Plötsligt dyker den upp ur tomma intet:o
Mystiskt...

mormor sa...

Du och Threse har verkligen full koll på alla tv-serier och filmer som handlar om vampyrer, varulvar, moster, spindlar, ormar och andra mystiska och "spännande" figurer.Har du sett "new moon"? Det har jag!!!!tillsammans med WilmA. Det var en underlig värld jag fick bekanta mig med, men den var inte alls så kuslig som den i "the box".
Kul att du gillade "Skatan".Jag gillar också de där skruvade människorna som framställs i "pjäsen".
Lycka till med arbetsförmedlingen!! Hoppas du får den hjälp som du vill ha!
Kram Mormor