tisdag 22 december 2009

Jul

Inte än, men snart är det jul.

Och jag vet inte om jag kommer fortsätta med bloggandet... det är inte lika kul när jag inte är i Japan, känner mig inte lika motiverad... för alla som läser bloggen, nästan ivf (och av de som kommenterar), är folk jag träffar hela tiden och pratar med om det här iallafall... ohwell... får väl se om det blir roligare att blogga så småningom...

För nu kan jag inte skylla på att jag inte har något att skriva. Men jag tänker inte skriva allt, bara det som har att göra med utredningen. Nu när den väl har börjat ska jag koncentrera mig på den här. That's the plan for now, anyway...

I onsdags var jag på Huddinge sjukhus för första gången :)
Träffade en läkare där, som var väldigt trevlig, väldigt sympatisk... gillade henne med en gång, vilket är mer än jag kan säga om de flesta psykologer och läkare jag pratat med i mitt liv :p

Hon började med att förklara lite kort om hur en sån här utredning går till. Under första året pratar jag, med henne och några andra, om... tja, känslor och sånt ;) Plus lite undersökningar och prover och grejer...
Sen när det har gått ett år kan det fortsätta, till hormonbehandling, röstträning, borttagning av brösten osv... och sen efter ytterligare ett år, om ingenting förändrats, kan de skicka in en ansökan till... well, kommer inte ihåg vart, men anyway, att få byta kön juridiskt och göra underlivsoperationer och så...
Så, vad kan man tro, om tre år kanske jag är klar?
För jag tänker inte gå med på tanken att det skulle ta längre tid än så... ser ingen anledning till det, jag är säker på vad jag vill, och jag har varit säker i sex år, så jag har svårt att tro att jag skulle ändra mig :p

Nästa tid är den 27 januari. Återkommer väl då...

jepp, kort, men skriver jag inget nu kommer jag aldrig skriva något, så... whatevs...

Hörs!

2 kommentarer:

Trollmor sa...

Alla år är utvecklande och utmanande. Dina närmaste år är inga undantag.
Trollmor önskar hon kunde trolla allt till det bästa, men hon får följa dina tankar här..

Älskar dig för den du är:)

mormor sa...

Hoppas allt kommer att gå så fort och bra som du önskar. Fint att träffat en läkare som du du gillar!
Kramar och God Jul till Tivedstrollet!!!
Mormor