söndag 1 november 2009

Dags för ett nytt inlägg?

Vet inte, jag har ju inte skrivit här på en vecka nu, och det känns ju lite dåligt.

Å andra sidan, vad ska jag säga?
Tja... igår hjälpte jag Teresa och Vinkis att flytta hemifrån. Hjälp, folk börjar bli vuxna och grejer :s
Men det var trevligt. Första gången jag träffade Vinkis sen jag kom hem :) Och så fick jag tillbaka ett örhänge som har varit borta i typ... två år eller nåt X) Det ramlade av nån gång när jag var hemma hos Vinkis, de hittade det tydligen medan jag var i Japan.

Anyway. Annars har det ju inte hänt mycket i mitt liv. Jag har räknat mina pengar och kommit fram till att jag har 500 kronor att leva på tills nästa gång jag får pengar. Vilket jag inte har minsta aning om när det blir. Och av de här 500 måste jag ta den 16 december när jag ska till Huddinge sjukhus, fast jag vet inte hur mycket jag kommer behöva där, så... well, hädanefter inte göra av med några pengar alls. Har lagt ut mitt kort och pengarna ur plånboken så jag inte ska kunna göra av med dem på nåt onödigt :p
Ja, jag är besatt av pengar. Man blir liksom det när man inte har några...

Men nästa vecka ska jag bli kallad till arbetsförmedlingen, har det sagts iallafall, så jag hoppas på det. Och igår tipsade Fredrik (storebror) om att gå in på Manpower... det är ju småjobb och så, blir väl inte mycket, och jag vet inte egentligen hur bra det är för mig som inte är bra på nya saker, men jag är ju, som kanske märks, mer eller mindre desperat vid det här laget...

Annars... tillbringar jag mina dagar med att skriva. Om två månaderfår jag börja titta på mitt förra projekt igen ;) Yay :p Fast just nu har jag ett annat projekt som är roligt också. Detta på svenska :p Om någon är intresserad av att läsa sen nån gång när jag har något att visa upp så säg till ;)

Hmm... okej, jag hade inget roligt att skriva. Sorry. Men det kommer nog se ut ungefär så här i några veckor till, eller månader, anyway, tills nåt börjar hända i mitt liv ;)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det finns likheter mellan vuxenvärden och det tidigare livet: pengar.
Det förföljer en hela tiden. Oftast för lite pengar, aldrig tillräckligt mycket.

Och dessutom kostar ju allt pengar :( Utom möjligen att skriva...

Trollmor sa...

Pengar är ju inte allt, men mycket;)

Kanske denna sida kan ge lite tips:
http://www.syoguiden.com/category.asp?BenID=3

Jag är intresserad av att läsa ditt nya projekt:)

Kramis:)

Mormor sa...

Jag ser fram mot att läsa ditt alster!
Kram Mormor