måndag 9 november 2009

Veckans rapport

Goddag.
Idag fick jag ett samtal från arbetsförmedlingen :) Woho! Ska dit nästa tisdag och prata med en som har hand om det där projektet som ska hjälpa mig att få jobb ;)
Han tog upp eventuell möjlighet till socialbidrag eller aktivitetsersättning eller liknande saker också, som jag inte har tänkt på... var ju mina föräldrar som fixade aktivitetsersättningen förut, så nu vet jag inget om sånt... blä på det. Har försökt läsa vad som gäller, men gissa om man förstår någonting useful från alla hemsidor och grejer ;p Allting verkar ju liksom riktat dels till folk som bor själva, behöver betala sitt uppehälle själva, och till folk som kan bevisa att de pga sjukdom eller funktionsnedsättning inte kan arbeta... och allt sånt står bara om fysiska hinder... blir ju mycket svårare för mig, med bara psykiska hinder, att bevisa att jag inte bara är lat. Gah. Me no like.
För det är ju inte så att jag behöver pengar för att överleva... behöver bara pengar för att ha ett liv ;p Och för att kunna gå på min könsutredning såklart, är ju liksom det som är viktigast nu... ut och fika eller gå på bio eller göra nåt annat med kompisar eller köpa godis till helgen eller såna saker är ju inte riktigt lika viktigt, även om det är jättetråkigt att inte kunna göra sånt. Viktigast är att jag har råd med busskort och besök på Huddinge sjukhus. Men det är ju väldigt knappt att jag kommer att ha, och som det är nu kommer jag kunna komma till första mötet men har inget drastiskt förändrats till dess kommer jag varken ha busskort eller pengar att ta mig till fler.

Men på övriga notes... i lördags var jag på chokladfest ;) Det var gott ;) Och roligt att umgås med folk :) Fast jag var lite nervös på vägen dit, för jag var inte säker på vilken buss jag egentligen satt på - visste att den skulle komma fram till Vaxholm men jag visste inte när, för sl:s hemsida är wacko så... jag var lite stressad, tills det var en dryg halvtimme kvar tills båten gick och jag såg en skylt att det var 11km kvar till Vaxholm, då kände jag mig lugn igen ;)

Och så sov jag över där, så jag kom hem igår, kring typ... ett... sen spenderade jag dagen med att titta på Farscape (TV-serie), som jag lånat ;) Och skriva lite...
Och sen idag ringde han som sagt från arbetsförmedlingen, så jag blev glad :) Och sen har dagen hitills, och kommer fortsätta med det, gått ut på att titta på mer Farscape och skriva mer ;)


Internet funkar fortfarande inte i mitt rum :( Måste sitta vid pappas skrivbord :p Vilket är okej tills han kommer hem och sitter här själv ;)
Men om typ någon vecka eller så, så ska förhoppningsvis nästa omgång paket från Japan komma, inklusive en massa böcker. Vilket bland annat innebär att jag måste göra en radikal förändring i min bokhylla, och ta ut alla böcker och organisera om, och medan jag ändå håller på med det så ska jag flytta på bokhyllan och gräva fram sladden som ligger där bakom och se om det är den det är fel på. Är det det kan man väl byta ut den så får jag internet igen. Woho! Om...
Och är det inte det så kommer jag iallafall ha en massa böcker som kan hålla mig upptagen ett tag så jag inte märker nåt av att jag inte har internet ;)

Så... tja, nu ska jag undersöka mina stamsidor på internet för roligheter, sen tar batteriet på datorn slut och då går jag in på mitt rum och fortsätter med Farscape och skrivande ;)

Hörs!

4 kommentarer:

Teza sa...

JAG.HAR.INTERNET. Obviously. ;)
Grattis till arbetsförmedlingen! Hoppas det går bra, och att de är snälla mot dig.
Du får som sagt låna pengar av mig om det skulle krisa, so don't worry. ;)
Farscape! Jag fick sånt Farscape-sug när du gick runt med den där påsen, och jag har inget! =( Men, men, kanske kan ha dem hos mig ett tag innan de återvänder till Ramsö. ;)
Har btw köpt en knapp som det står Evil League of Evil på. =)
Vi ses!

mormor sa...

Jag har också internet.Ett nyinköpt mobilt, som funkar när det själv vill. Det är alltså den som bestämmer över min aktivitet på nätet,inte jag.. Du fixar säkert ditt bredband. bara du kollar sladdarna bakom alla dina böcker.Hoppas att allt är helt i dina japanpakt
Kram

Unknown sa...

Du har en poäng med att man behöver pengar för ett liv. Allt kostar pengar och förlorar en stor frihet när man blir beroende av andra hela tiden.
När det gäller internet så vet jag inte om jag tycker synd om dig, det är ju bara att gräva fram en sladd :) Kanske...

Trollmor sa...

Datorer är onda. Min har en IP-konflikt som jag inte kan rå på:( Tyvärr råkar jag ut för konflikten också när jag inte får spara det jag vill:(
Tur du inte har konflikt med arbetsförmedlingen i alla fall. Det är bra du får hjälp av ett proffs som kan hjälpa dig tillrätta i djungeln av regler och förordningar. Det kommer att lösa sig med det ekonomiska också, ska du se:)

Kram:)